Fundaţia Sf. Dimitrie funcţionează din anul 1996 şi are 2 activităţi principale: un centru social pentru copii şi un atelier protejat în care lucrează tineri cu dizabilităţi.

În cei 15 ani de activitate, peste 2000 copii au fost susţinuţi de fundaţie, care a investit peste 2,5 milioane euro în programele socio-educative şi de susţinere financiară a copiilor şi familiilor acestora.

• Centrul pentru Educație și Sprijin Comunitar Sf. Dimitrie oferă: asistenţă şi îngrijire, educaţie şi supraveghere, consiliere psihologică pentru copii şi familie, sprijin material şi financiar familiilor cu venituri insuficiente.

• Atelier protejat pentru tineri cu dizabilităţi: sprijinirea tinerilor cu dizabilităţi în vederea achiziţionării şi dezvoltării de competenţe profesionale necesare integrării pe piaţa muncii, prin crearea şi menţinerea locurilor de muncă în cadrul unei unităţi protejate.

Compania noastra este partener al centrului inca din anul 2017. Impreuna, am facut posibil ca un numar de 38 de copii cu varsta intre 7 si 15 ani sa faca parte dintr-un printr-un program care sa le acopere nevoile de bază  cuprinzînd adăpost timp de 8 ore pe zi, educaţie şi recuperare, terapie ocupaţională în atelierul fundaţiei, asistenţă psihologică şi spirituală, monitorizarea stării de sănătate (achizitie de ochelari, testare impotriva tuberculozei, consiliere catre medicul de familie), asigurarea unei mese calde si a unei gustari, activitati destinate dobandirii de deprinderi de viata independenta si sanatoasa (igiena dentara zilnic, supraveghere la masa, indrumari pentru igiena personala), activitati de autogosodarire (copiii au facut singurei paine de casa, prajituri si paste), educatie financiara. eduactie prin cultura, s.a.

Rezultate:

·         Ameliorarea lacunelor școlare

·         Îmbunătățirea rezultatelor la școală

·         Scăderea numărului de absențe

·         Cunoașterea unor alternative sănătoase de petrecere a timpului liber

·         Contactul cu medii culturale

·         Ameliorarea conflictelor dintre membrii familiei

·         Aport nutrițional de calitate prin masa zilnică

·         Progrese în gestionarea emoțiilor negative, a tendințelor violente

Pășesc în viață, pot să fac față!

·         În cursul anului școlar, activitatea educatorilor este îndreptată preponderent, în proporție de 80 %, către suport la efectuarea temelor

·         Verificare teme, explicații cu privire la aspectele pe care nu le înțeleg

·         Întocmire fișe de recapitulare cu operațiile matematice de bază

·         Acoperirea lacunelor educaționale / însușirea noțiunilor de bază

·         Participarea copiilor la cursuri educaționale diverse (formele de salut, comportamentul în societate ce înseamnă rugăciunea, concursuri de cultură generală )

·         Petrecerea timpului liber prin jocuri, întreceri , jocuri care au vizat autocontrolul și atenția distributivă

Vreau să fiu o speranță, nu un pericol!

·         In primul trimestru al aunlui 2018, un număr de 15 copii au beneficiat de consiliere individuală (folosirea jocului pentru transpunerea în cuvinte a emoțiilor, dificultăților, medierea conflictelor, consiliere pentru a-i ajuta în cunoașterea de sine, stăpânirea furiei, exprimarea nevoilor, creșterea motivației pentru activitatea școlară etc).

·         Consiliere de grup (discuții în grup despre emoții care au fost reprezentate prin desen sau mimă, întrebări tabu, clarifiări privind capcanele Internetului.

·         Consiliere psiho-socială a familiilor (cazuri de agresiuni familiale, îndrumare spre centre rezidențiale pentru mame abuzate, aplanarea și medierea conflictelor familiale, intervenții în situații de criză).